ДНЗ - центр розвитку дітей м.Первомайськ

Головне меню
Батьківська абетка
Методична скринька
Календар
«  Листопад 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

Діалог з психологом

30.10.2017

Психологічна скарбничка 

Тривога — емоційний стан, який виникає в ситуаціях невизначеності й небезпеки і виявляється в очікуванні несприятливого розвитку подій.

Вроджена або сформована схильність дитини легко впадати у стан тривоги свідчить про тривожність як рису характеру.

Тривожність у дітей виявляється в емоційній вразливості, боязні спілкуватися з незначущими людьми, плаксивості, нитті.

Ознаки тривожності: Читати далі

18.11.2016 

Заохочення і покарання - основні виховні засоби

Сімейне виховання досить часто супроводжується покараннями. Враховуючи дитячу психологію, покаранням для дитини може бути, наприклад, суворий погляд або жест, заборона займатись у даний момент улюбленою справою, відмова від спілкування з дитиною, прилюдне (у рамках сім`ї або кола друзів) винесення засудження дитячим діям і вчинкам, ізоляція від оточуючих, тілесні покарання. Читати далі

22.06.2016

Як навчити дитину залишатися вдома без батьків?


У скільки років можна залишати дитину одну вдома?

На це просте питання немає однозначної відповіді. Так, наприклад, в США законом заборонено залишати дитину одну, якщо йому не виповнилося 12 років. У нашій країні немає закону, що регламентує вік, з якого можна залишати дитину одного вдома.

Тому рекомендується виходити з самостійності дитини та її розвитку. Інакше можна не тільки піддати його здоров’я на небезпеку, а й сильно нашкодити нервовій системі, у випадку, коли будучи один вдома, дитина чогось злякається – наприклад шереху, тіні на стіні – це може стати джерелом неврозу і боязні надалі залишатися в квартирі без дорослих. До 7-10 років залишати дитину надовго одного без нагляду дорослих не рекомендується.

Що повинен уміти дитина, що залишається вдома без батьків?

У першу чергу рекомендується прищепити дитині основні навички самообслуговування. Він повинен уміти сходити в туалет, вимити руки, знати, де знаходяться його речі, іграшки.

Навчіть малюка користуватися телефоном – відповідати на дзвінки і дзвонити самому в разі потреби. Підготуйте список телефонів, які йому можуть знадобитися і повісьте на стіні, поруч з самим телефоном. Дитина повинна бути впевнений, що він завжди зможе з вами зв’язатися у разі потреби.

Якщо він приходить зі школи в той час, коли ви ще на роботі, то доцільно навчити дитину розігрівати їжу в мікрохвильовці. Приготований обід можна перед виходом на роботу покласти в контейнер, призначений для розігрівання їжі в мікрохвильовій печі. Дитині залишиться тільки переставити його з холодильника в мікрохвильовку і розігріти.

І найголовніше – обов’язково навчіть тримати двері на замку і ні в якому разі не відкривати її кому б то не було! Можете навіть попросити когось із знайомих перевірити, як він засвоїв це правило – попросіть, щоб вони подзвонили у двері і якось зуміли умовити дитину їм відкрити. Поясніть дитині, що у всіх, хто може за відсутності батьків зайти в квартиру є свій ключ. Решті без присутності дорослих робити в квартирі нічого.

З чого починати привчати залишатися вдома одному?

Привчати залишатися одному дитину слід поступово. Не залишайте його відразу на тривалий час на самоті. Спочатку слід дати йому зрозуміти, що ви скоро повернетесь і чим-небудь його зайняти на час вашої відсутності. Дайте дитині альбом з олівцями, конструктор. Поясніть, що ви пішли в магазин і будете через 10 хвилин. Навчити малюка читати. ви можете надовго зайняти його цікавою книгою.

Вийшовши з квартири, можна пару хвилин прислухатися під дверима – не плаче дитина? Якщо все тихо, то сходіть в магазин і, повернувшись, похваліть малюка.

Після цього можна поступово збільшувати час, на який ви будете залишати дитину. Але постарайтеся, щоб цей проміжок часу не перевищував години.

На час вашої відсутності можна дати дитині якусь доручення – поїсти, помити посуд або якесь інше посильне завдання. Це допоможе йому відволіктися від сумних думок і тривожності під час вашої відсутності.

Головне не поспішайте. Не залишайте дитину одну надовго. Хваліть його, розвивайте в ньому самостійність і з часом помітите, що вам заздрять батьки інших дітлахів, все ще міцно тримаються за мамину спідницю.

10.05.2016

Чому дитина не їсть у дитячому садку?

Про те, що дитина в садку протягом дня практично нічого не їла, доводиться чути дуже багатьом батькам. Що ж може послужити причиною для цього? Чому дитина не їсть у дитячому садку?

Іноді така ситуація може бути пов’язана з не цілком грамотною підготовкою дитини до дитячого садка. (Цей етап, природньо, повинен відбуватися задовго до того, як дитина піде в дитячий сад – приблизно за 3-4 місяці.)

У першу чергу, слід вважати, що меню в дитячому саду зовсім інше, ніж вдома. Тому важливо заздалегідь привчати дитину до певних страв, нехай вони навіть і здаються йому незвичними, несмачними (наприклад, каші, супи і т.д.)

Нерідко неприйняття дитиною їжі в дитячому садку буває пов’язано зі стресовою ситуацією, якої по суті і є знаходження дитини в саду. Важкий процес звикання, адаптації до нового місця, колективу, умов або режиму дня – так чи інакше ці та інші чинники здатні відіб’ється і на апетиті малюка. Тому дуже важливо заздалегідь, ще до дитсадовскої пори, привчати дитину до спілкування з однолітками, слід прагнути виховувати в своїй дитині самостійність і розсудливість, і, звичайно ж, повагу до старших.

У більшості випадків подібні ситуації відбуваються з малюками, мами яких звикли надмірно їх балувати. Зрозуміло, наслідки подібного «виховання» не проходять без сліду.

16.03.2016

Що повинен знати і вміти майбутній першокласник?.

Загальний розвиток

Вважається, що до шести з половиною - семи років дитина повинна: ??

·         знати своє прізвище, ім'я та по батькові, як звуть батьків, ким вони працюють, домашню адресу і телефон;

·         знати, в якому місті/країні він живе , і вміти назвати інші знайомі йому країни світу;

·         знати назви найпоширеніших рослин, тварин, комах, вміти розрізняти звірів, птахів і риб, відрізняти диких тварин від домашніх, дерева від чагарників, фрукти - від ягід і овочів;

·         орієнтуватися в часі, знати час доби, пори року, їх послідовність, скільки місяців у році, днів у місяці, днів у тижні, годин в дні, знати дні тижня;

·         мати уявлення про природні та погодні явища;

·         знати основні кольори;

·         знати поняття «право-ліво»;

·         знати назви популярних видів спорту, найпоширеніших професій, основні правила дорожнього руху і дорожні знаки;

·         вміти назвати прізвища відомих письменників і поетів;

·         знати свята;

·         вміти розповісти, чим він любить займатися;

·         найголовніше: відповісти на запитання «навіщо він йде до школи? »

Інтелектуальний розвиток

У цій області дитина повинна вміти:

·         вирішувати прості логічні задачки, головоломки і ребуси, відгадувати загадки;

·         знаходити зайвий предмет у групі;

·         додавати до групи відсутні предмети;

·         розповідати, чим схожі або відрізняються ті чи інші предмети;

·         групувати предмети за ознакою і називати його ;

·         відновлювати послідовність подій (що було спочатку, потім); розкладати картинки у правильній послідовності.

Слух, зір, увагу, пам'ять, мова

Тут дошкільнику потрібно вміти:

·         знаходити 10-15 відмінностей на двох схожих картинках;

·         точно копіювати простий візерунок;

·         описувати по пам'яті картинку;

·         запам'ятати пропозицію з 5-6 слів і повторити його;

·         писати графічні диктанти («одна клітина вгору, дві клітини вліво, дві клітини вниз, одна клітина вправо»);

·         прочитати напам'ять вірш, розповісти казку;

·         переказати почутий розповідь;

·         складати розповідь за картинкою!

Для успішного початку навчання в школі потрібно:

·         правильно тримати ручку та олівець в руці;

·         проводити безперервні прямі , хвилясті, ламані лінії;

·         обводити по контуру малюнок, не відриваючи олівця від паперу;

·         вміти малювати по клітинках і точок; вміти домалювати відсутню половину симетричного малюнка;

·         копіювати з зразка геометричні фігури;

·         вміти продовжити штрихування малюнка;

          вміти акуратно зафарбовувати малюнок, не виходячи за контури.

Емоційна потреба дитини у любові та захищеності.

За даними досліджень, порушення рівноваги у системі смислових утворень внутрішнього світу дітей внаслідок деривації їх потреби у збереженні почуття самоцінності, власної значущості для інших, зокрема батьків, зумовлює розвиток негативних емоційних станів. Емоційна потреба у любові та захищеності посідає перше місце серед душевних потреб дітей усіх вікових груп. Недостатнє д задоволення цієї потреби зумовлює виникнення у дітей короткочасних і тривалих негативних психічних станів (неврозів, психопатій тощо).

 

Роль близьких дорослих

у збереженні психічного здоров’я дитини.

Рівень обізнаності батьків з особливостями дитячої психіки часто відіграє вирішальне значення у збереженні психічного здоров’я дитини. Батьки, у яких відсутня  потреба знати душевний стан своєї дитини щодня, щогодини, щомиті, залишають дитину наодинці з образами  різних страхів. Поступово, у міру накопичення досвіду негативних переживань у дитини

Знижується рівень її психічного здоров’я: втрачається здатність радіти, дивуватися, захоплюватися, довіряти, а натомість з’являються настороженість, тривога, безпричинні страхи, порушення сну, занепокоєння тощо. Дитина позбавляється емоційного комфорту і почуття захищеності власного Я.

Дитині потрібно:

·        щоб її любили, розуміли, визнавали, поважали;

·        щоб вона була комусь потрібною і близькою;

·        щоб вона була успішною у своїх справах;

·        щоб вона могла реалізуватися, розвивати свої здібності і поважати себе.

 

Психолого – педагогічні умови збереження психічного здоров’я дошкільників.

 

Однією з найважливіших умов збереження психічного здоров’я дітей є дотримання науково обґрунтованих  психогігієнічних  норм організації виховання дошкільників з урахуванням індивідуальних норм навчального навантаження. Дотримання цієї умови дає змогу не лише зберегти, а й підвищити якість психічного здоров’я дитини.

До психогігієнічних норм належать:

·        сприятливий характер педагогічного впливу, зокрема стабільність позитивного емоційного тла виховання і навчання;

·        забезпечення свободи в особистісному самоствердженні та відповідальності за власний розвиток;

·        забезпечення індивідуально посильної міри новизни під час навчання, її оптимального співвіднесення з пізнавальним досвідом особистості;

·        дотримання принципу включення вихователя у спільну з дітьми діяльність;

·        вчасне створення сприятливих умов для психічного розвитку кожної дитини;

·        дотримання принципів гуманізації освіти.

Збереження психічного здоров’я – безперервний профілактичний процес, який передбачає своєчасне попередження психоемоційного перевантаження.

 

 

Інформация
Мережа груп
Вхід на сайт
Управління освіти
Сайт міста
МОІППО
Методичний портал
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2017
Сайт управляється системою uCoz